My, kobiety, mamy to szczęście, że w naszym przypadku biznesowy dress code jest bardzo pojemny. Zastosowanie się do jego podstawowych zasad to pierwszy, bardzo dobry krok w kierunku udanych zdjęć. Nawet najbardziej klasyczny strój zyska jednak, jeśli dodamy do niego indywidualny sznyt. Zawsze pamiętajmy też o celu sesji biznesowej: to stworzenie wizerunku profesjonalisty w swojej dziedzinie, osoby godnej zaufania, rzetelnego współpracownika czy kontrahenta.
Chcesz mieć rewelacyjne zdjęcia biznesowe? Dobrze przygotuj się do sesji.
Na nic zda się mistrz fotografii za obiektywem i wart dziesiątki tysięcy złotych sprzęt, jeżeli zabraknie jednego czynnika – Twojego odpowiedniego nastawienie, ubrania, fryzury oraz makijażu. Czy wiesz, na co zwrócić uwagę, wybierając strój na sesję zdjęciową?
STRÓJ
Nade wszystko liczy się elegancja. Strój harmonijnie dopasowany do Twojego typu urody i sylwetki, spójny stylistycznie i stonowany to najprostszy przepis na sukces. Zadbaj o to, by tylko jeden z jego elementów wyróżniał się na tle innych wzorem lub kolorem – dzięki temu całość będzie prezentować się profesjonalnie i z klasą.
Niezastąpionym klasykiem biznesowego stroju kobiecego jest biała koszula. Prekursorką tej mody była Coco Chanel, a dziś godnie reprezentuje ją np. Carolina Herrera, u której możesz poszukać inspiracji.
Zapożyczona z męskiej garderoby koszula dobrze wygląda na każdej sylwetce – o ile jej krój zostanie odpowiednio dobrany. Świetnie sprawdza się zarówno w formalnych, jak i casualowych stylizacjach, zawsze dodając strojowi eleganckiej lekkości.
Zestaw prostą, białą, koszulę z marynarką, czarnym płaszczem i szpilkami, a będziesz miała gwarancję profesjonalnego wizerunku. Jeśli wolisz, wybierz inny, stonowany kolor bluzki czy koszuli: pastelowy, różowy, błękitny, ale pamiętaj – obowiązkowo stawiaj na dobrej jakości, nieprzezroczyste i matowe materiały. Bawełna, jedwab lub wiskoza doskonale się tu sprawdzą.
Możesz także pozwolić sobie na bardziej fantazyjne kroje, np. dyskretne falbanki i żaboty. Dla doskonałego efektu, takie koszule zestaw z cygaretkami lub ołówkową spódnicą.Kolejnym „prezentem” od Coco Chanel jest tzw. mała czarna, już od 100 lat zachwycająca swoją prostotą i niewymuszonym wdziękiem. To uniwersalny symbol kobiecej elegancji, który może przybrać wiele twarzy – wszystko zależy od dodatków, które wybierzesz.
Dziś mała czarna niekonieczne bywa… czarna. Tego typu klasyczne sukienki znajdziesz w wielu kolorach. Z marynarką tworzą niezastąpiony duet na co dzień, a z biżuterią i efektowną galanterią – idealny strój na wieczorne spotkanie.Niezależnie od pory roku, ważnym elementem biznesowego stroju jest marynarka. Wygodna i dopasowana może pięknie podkreślić sylwetkę, a także… zatuszować jej niedoskonałości.
Ważną rolę gra tu dobór materiału. Jesienią i zimą zdecyduj się na wełnę czy tweed, a w ciepłe miesiące wybierz raczej bawełnę, jedwab, len (najlepiej z domieszkami innych materiałów) lub tzw. cool wool.
Co ciekawe – czarna marynarka nie zawsze będzie najlepszą opcją. Grafit i odcienie szarości, granat, a latem również beż to znacznie bardziej uniwersalne kolory. Czerń zarezerwuj na wieczór, wyłącznie na wyjątkowe okazje.Typowo kobiecy element garderoby, czyli spódnica, to kolejny filar biznesowego dress codu. Warto zadbać, by była dopasowane kolorystycznie do marynarki czy nawet tworzyła z nią klasyczny kostium.
Najbardziej elegancko i formalnie wygląda spódnica o kroju ołówkowym lub prosta, jednak najważniejsze, by spódnica była dopasowana do Twojej figury. Kluczowa jest długość – zakrywająca kolano lub lekko przed (max. 6 cm). W stylizacjach biznesowych zapomnij o mini.Sukienki rządzą się podobnymi prawami co spódnice. Wybieraj te z rękawem lub noszone razem z marynarką i zadbaj, by nie były za krótkie lub zbyt eksponujące ciało – nie wygląda to profesjonalnie.
Sukienka nie musi być obcisła, ale powinna ładnie opływać sylwetkę, nie krępując przy tym ruchów. Bezkształtne, workowate kroje nie będą dobrze wyglądać na zdjęciach.Jeżeli chodzi o spodnie, możesz przebierać w mnogości krojów: cygaretki, proste spodnie w kant, rurki, a nawet lekko rozszerzane mogą prezentować się rewelacyjnie, jeśli będą dobrze dopasowane do sylwetki.
Uzupełnieniem eleganckiej formy powinien być dobry gatunkowo materiał o matowym lub dyskretnie satynowym wykończeniu. Postaw na ciemne, jednolite kolory; z wzorów sprawdzi się na przykład delikatny prążek. I nigdy, przenigdy do stylizacji biznesowej nie zakładaj jeansów (choć wiemy, jak są wygodne)!But biznesowy to but zakryty. Najlepiej skórzany i na średniej wysokości obcasie. Zwłaszcza na sesji zdjęciowej warto zrezygnować z płaskiego obuwia i dodać sobie kilka centymetrów, dzięki czemu sylwetka będzie prezentować się smuklej i bardziej dostojnie.
Na wyższy i węższy obcas zdecyduj się dopiero wieczorową porą.W biznesie zawsze zakładamy pończochy lub rajstopy – nawet, jeśli z nieba leje się żar. Oczywiście latem powinny być one cieńsze, zimą grubsze oraz ciemniejsze.
Wybierz naturalne, stonowane kolory, które nie będą ciemniejsze od spódnicy i butów. Zrezygnuj z tekstury, wzorów czy połysku.
DODATKI
Wśród kobiecych dodatków, do stylizacji biznesowych wybieraj te eleganckie, klasyczne. Dobrym pomysłem są na przykład apaszki w ciągu dnia i szale wieczorem.
Jeśli zakładasz spodnie ze szlufkami, nie zapomnij o pasku. Powinien być skórzany i niezbyt szeroki, ok. 2 cm. Cienkie paski skomponowane z elegancką sukienką lub spódnicą mogą stanowić intrygujący dodatek do stroju – dzielenie sylwetki na pół sprawdza się jednak najlepiej w przypadku osób wysokich i szczupłych.
Torebka lub aktówka to inny nieodłączny element biznesowego stroju. Profesjonalni styliści sugerują, że lepiej mieć jedną torebkę nienagannej jakości niż kilka mniej eleganckich, ale tańszych opcji. W tym przypadku zawsze króluje skóra.
Biżuteria powinna być dyskretna i „bezdźwięczna”. Lepiej wzorować się tu na Coco Chanel i raczej odejmować niż dokładać. Dobierając eleganckie kolczyki lub bransoletkę o nieoczywistej formie, nadasz strojowi niebanalny charakter.
Wieczorem możesz pozwolić sobie na bardziej wyrazistą biżuterię, np. ponadczasowe perły, jednak na sesję zdjęciową lepiej wybrać coś bardziej stonowanego.
czego unikać?
W kanonie kobiecej mody biznesowej istnieje kilka niewybaczalnych błędów, których za wszelką cenę chcesz unikać – zarówno na sesji zdjęciowej, jak i w codziennej pracy. Do dress codowych wpadek należą:
- odkryte ramiona, plecy lub głęboki dekolt,
- zbyt obcisłe lub niedopinające się ubrania (szczególnie na biuście),
- prześwitujące, błyszczące lub koronkowe ubrania,
- buty z odkrytymi palcami lub piętami,
- sukienki i spódnice mini,
- krzykliwe kolory i agresywne wzory,
- kolorowe i wzorzyste rajstopy,
- gołe nogi (brak rajstop lub pończoch)
- duże logotypy na ubraniach i dodatkach,
- wzory zwierzęce,
- ostry makijaż i wzorki na paznokciach.
Unikaj także kolorów różowego, fioletowego i brązowego, które obniżają autorytet. Nie chcesz być również underdressed – czyli ubrana mniej odświętnie, elegancko niż inne kobiety, ani overdressed – ubrana przesadnie odświętnie.
Na sesji nie sprawdzą się też połyskujące dodatki, np. chusty, krawaty, błyszcząca biżuteria. W świetle studyjnym bez porównania lepiej wyglądają matowe materiały absorbujące światło
A co zalecamy?
- wyśpij się – dla dobrego samopoczucia i wyglądu 🙂
- zabierz ze sobą dobry humor – pozytywne nastawienie to więcej niż połowa sukcesu;
- zaufaj fotografowi – jeśli podobają Ci się zdjęcia z naszego portfolio, to wiedz, że dołożymy wszelkich starań, aby i Twoje portrety wyszły jak najlepiej, bo po prostu wiemy jak to zrobić 🙂
- postaw na makijaż – błyszczący nos czy czoło nigdy nie prezentują się dobrze; podobnie jak np. zbyt krzykliwy makijaż. Nic nie zastąpi dobrego wizażysty!
- zacznij się przygotowywać kilka dni przed sesją – warto określić, jaki wizerunek chcesz stworzyć za pomocą zdjęć lub dowiedzieć się, jakie są wytyczne firmy, w której pracujesz. Wyciągnij z szafy rzeczy, które według Ciebie pasują do takiego wizerunku, przymierz je i zweryfikuj pod kątem opisanych wytycznych. Warto pooglądać się w lustrze, przyjmując różne pozycje: na siedząco, z nogą na nodze, z założonymi rękami, pochylić się etc. Co istotne – jeśli w wybranym zestawie nie czujesz się komfortowo lub uważasz, że nie do końca spełnia on założenia – lepiej zainwestuj w nowy strój lub jego element. Jeśli będziesz się źle czuła, nawet najlepszy fotograf tego nie ukryje;
- jeśli masz szczególne oczekiwania odnośnie zdjęć, zgłoś je jeszcze przed sesją – pewnych kwestii nie da się zmienić w postprodukcji.
Pamiętaj, że efekty Twojej sesji pomogą zbudować lub zrujnować Twój wizerunek. Pozostaną w Internecie na długie lata. Jeśli po wpisaniu swojego imienia i nazwiska w Google chcesz zobaczyć piękne, profesjonalne zdjęcie – odpowiednio przygotuj się do sesji i wybierz profesjonalnego fotografa. Na przykład nas 😊
Jak przygotować się do sesji zdjęciowej? Porady dla Pań.
Poprzedni Następny My, kobiety, mamy to szczęście, że w naszym
Jak przygotować się do sesji zdjęciowej? Porady dla Panów.
Poprzedni Następny W biznesie liczą się twarde dane. Jednak w
Zdjęcia biznesowe. Dlaczego ich potrzebujesz?
Poprzedni Następny Kupujemy oczami. Im piękniejsze opakowanie, im bardziej atrakcyjna
Przyjemny i dobrze napisany artykuł. Zwłaszcza ostatnia część – zalecenia.
Nasze nastawianie jest wręcz kluczowe, jesli odpowiednio się przygotujemy wcielimy w rolę, dodamy nutę wyrafinowanych perfum, poczujemy, że możemy przenosić góry 😀
Bardzo dobre i przydatne porady, bo jeżeli chodzi o strój i wygląd do sesji zdjęciowej to rzeczywiście można nie mieć wyczucia 🙂
Świetne porady! Wszystko ładnie i przejrzyście opisane na pewno skorzystam przed kolejną sesją 😉